Fontanna Młodość ("Dzieci i żaba")
UA Фонтан Молодість
czyt. Fontan Molodistʹ
Francuski rzeźbiarz Max Blondat wystawił marmurową fontannę wykonano w stylu Art. Novo przedstawiająca trójkę dzieci obserwujących 3 żaby na paryskim Salonie Sztuki w roku 1904. Wystawa zakończyła się dla artysty pełnym sukcesem gdyż rzeźbę zamówiło kilka osób. Max Blondat wykonał minimum 8 replik fontanny różniących się szczegółami .Jednym z nabywców kompozycji był prawdopodobnie Akim Bisk znany Odeski jubiler, właściciel nie istniejącej już willi na Bulwarze Francuskim, gdzie fontanna została zainstalowana. Po ustanowieniu władzy sowieckiej nieruchomość została upaństwowiona a rzeźba wywieziona w nieznane miejsce. W połowie lat dwudziestych miejski architekt M.F. Bezchastnov i dyrektor Muzeum Sztuki w Odesie. M.V. Zamechek zaproponował władzom Odesy udekorowanie miejskich placów i parków skonfiskowanym rzeźbami i ty samym przyczyniając się do ich uratowania .W roku 1925 Fontanna została zainstalowana na Placu Teatralnym na środku klombu oddzielającego Operę od budynku Klubu Angielskego. W latach 70. kompozycję przeniesiono w pobliże gmachu Klubu Angielskiego w którym w czasach Związku Radzieckiego mieściło się Muzeum MarynarkiWojennej . Odeska fontanna różni się od pierwowzoru ilością żab (jedna) i dlatego nazywana jest przez Odesitów dzieci i żaba
Warto wspomnieć że oprócz fontann pracownia Maxa Blondata wykorzystywała motyw „Dzieci i żaby” do wykonywania przedmiotów codziennego użytku np. porcelanowych zestawów do pisania, popielniczek z brązu, drewnianych figurek itp.
Godziny otwarcia obiektu:
Adres-y:
Godziny otwarcia obiektu:
Adres-y:
Fontanna Młodość ("Dzieci i żaba")
UA Фонтан Молодість
czyt. Fontan Molodistʹ
Francuski rzeźbiarz Max Blondat wystawił marmurową fontannę wykonano w stylu Art. Novo przedstawiająca trójkę dzieci obserwujących 3 żaby na paryskim Salonie Sztuki w roku 1904. Wystawa zakończyła się dla artysty pełnym sukcesem gdyż rzeźbę zamówiło kilka osób. Max Blondat wykonał minimum 8 replik fontanny różniących się szczegółami .Jednym z nabywców kompozycji był prawdopodobnie Akim Bisk znany Odeski jubiler, właściciel nie istniejącej już willi na Bulwarze Francuskim, gdzie fontanna została zainstalowana. Po ustanowieniu władzy sowieckiej nieruchomość została upaństwowiona a rzeźba wywieziona w nieznane miejsce. W połowie lat dwudziestych miejski architekt M.F. Bezchastnov i dyrektor Muzeum Sztuki w Odesie. M.V. Zamechek zaproponował władzom Odesy udekorowanie miejskich placów i parków skonfiskowanym rzeźbami i ty samym przyczyniając się do ich uratowania .W roku 1925 Fontanna została zainstalowana na Placu Teatralnym na środku klombu oddzielającego Operę od budynku Klubu Angielskego. W latach 70. kompozycję przeniesiono w pobliże gmachu Klubu Angielskiego w którym w czasach Związku Radzieckiego mieściło się Muzeum MarynarkiWojennej . Odeska fontanna różni się od pierwowzoru ilością żab (jedna) i dlatego nazywana jest przez Odesitów dzieci i żaba
Warto wspomnieć że oprócz fontann pracownia Maxa Blondata wykorzystywała motyw „Dzieci i żaby” do wykonywania przedmiotów codziennego użytku np. porcelanowych zestawów do pisania, popielniczek z brązu, drewnianych figurek itp.